عکاسی استودیویی، از ایده تا چاپ

پایان نامه
چکیده

عکاسی استودیویی، با زیرمجموعه های بسیار آن، گستره ی وسیعی از دنیای عکاسی را بخود اختصاص داده است؛ علیرغم گستردگی این مقوله، آموزش جدی و نظام مند آن، در جامعه ی عکاسی ایران، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تکثر رویکردهای آموزشی و در عین حال، فقیر بودن آموزش نظام مند و الگوریتم وارِ عکاسی استودیویی و بویژه عکاسی تبلیغاتی و برخورد صرفاً تکنیکی با آن، حاکی از نیاز جدی این مقوله، به پرداختن به چارچوبها و بایسته های آن است. در این پژوهش تلاش شده است، غالب گزاره ها و مباحث مورد نیاز عکاسی استودیویی، از مبتدی تا پیشرفته، گردآوری شده و بصورتی پلکانی، ارائه گردد. کثرت و گستردگی برخی از این مباحث، چنان بود که پرداختن به آن، خود، بحثی جداگانه می طلبید که از حوصله ی این مجموعه، خارج بود و جز در قالب اشاره ای گذرا و برانگیختن توجه مخاطب، بدان پرداخته نشده است. شیوه ی گردآوری مطالب، عمدتاً مبتنی بر ترجمه ی متون تخصصی در حوزه ی عکاسی استودیویی، جستجوی بسیار گسترده در اینترنت و با مراجعه به سایتهای معتبر در این زمینه بوده است. از این رهگذر، آشنایی با برخی مباحث و تجهیزات استودیویی جدید، برای نگارنده بسیار مغتنم بود. عکاسی » : در پایان باید به این نکته ی مهم اشاره نمود که علیرغم عنوان این پژوهش که تمامی بایسته ها و اطلاعات مورد نیاز عکاسی استودیویی را برای « استودیویی از ایده تا چاپ مخاطب آن متوقع می سازد، محدودیت موجود در حجم ارائه ی پژوهش (حداکثر 150 صفحه) و ه گستردگی مباحث، منجر به اشاره ی گذرا به برخی از مباحث گردید که امید است توسط دانش پژوهان دیگر، و در رساله ای دیگر پیگیری شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گردش علمی از ایده تا عمل

اوایل قرن نوزدهم (حدود 1806) مدرسه هنرهای زیبای (Ecole des Beaux Arts) پاریس، جایگزین کلیه آکادمی‌های هنر و معماری فرانسة آن زمان شد. یک قرن بعد (حدود 1919)، «والتر گروپیوس» مدرسه باهاوس (Bauhaus) را تأسیس نمود. این روزها، دو قرن پس از راه‌اندازی مدرسه هنرهای زیبای پاریس، آموزش معماری همچنان سرگرم تجربه در حوزه‌های مختلف است. در ایران، پرداختن به آموزش معماری با اعمال سلیقه‌ها، تجربه‌های شخصی و...

متن کامل

معماری اندیشه، از ایده تا کانسپت

این پژوهش به جایگاه« ایده» و «کانسپت» در معماری و چگونگی تبدیل اندیشه و خیال بر پایه متن به فضای معماری، می پردازد. روش پژوهش در این تحقیق به صورت تحلیل محتوا با تکیه بر نشانه شناسی لایه ای وتحلیل سه گانه پانوفسی در تمامی لایه های  هم نشین است. فرآیند حاصل از این تحقیق به این نتیجه دست یافته است که ایده، تفکر اولیه و غالب طرح بوده و استراتژی برخورد با آن است در حالیکه کانسپت به معنادار کردن اید...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023